daži ķeburi un drupačas

Mūsdienās, kad pasaule pazīst ko vairāk par klasisko mūziku un tautasdejām ir saradušies ļoti daudz un dažādi mūzikas un tiem atbilstošie deju stili. Robežu starp tiem atrast ir jau ļoti grūti, jo lai vēl vairāk jautku prātus un izdomātu ko jaunu tie tiek miksēti un jaukti kopā :) 

Arī es pats vairāk vai mazāk piederu kādai no mūzikas stilu klausītāju un līdz ar to  tam atbilstoša dejas stila piekritējiem. Nu jau vairākus gadus par savu dēvēju arī metalcore mūziku, kura tradicionāli tiek pavadīta graciozā dejas solī, ko nelatviešu mēlē sauc par Moshing (mosh, moshpit). protams ir dažādi moshošanas atrādīšanās paveidi kā “wall of death”(pūlis sadalās divās paralēli nostājušās grupās kuras burtiski izšķīst vien pret otru līdz ar pavadošajām mūzikas skaņām), “circle pit” (moshošana notiek moshojot kustībā pa apli) u.c..

Lūk arī dzīvs video piemērs:

Un tomēr nez vai daudzi šī stila lietpratēji ir kādreiz aizdomājušies kā tad īsti ir radies moshpits un ko varētu dēvēt par moshpita dinozauriem! Vienmēr visur uzrodās kāds, kas apgalvo, ka zāle agrāk ir bijusi zaļāka, vai debesis zilākas, un arī, ka vecie buki izgrieztu pogas jaunajiem ja tikai tiktos viens pret viens😀 Sekojošais video ir mana patiesā atklāsme par moshpita būtību un vietu kurā manuprāt pat rūdīts moshists sajustos kā trausla niecība vājprāta pārņemtajā pūlī:

Comments on: "Mūslaiku mūzikas sakņu meklējumi un to brīnumainie atradumi" (8)

  1. Metaļori iet dēt! Black power!😀

  2. to mix

    nu ar black tā nu ir kā ir čalīt😀

    melodic death metal gan vēl spēj mani iespārdīt😀

  3. Smushing Pumpkins koncī līdz nāvei sabradājā 17 gadīgo Bernadeti O’Brienu. Kādā citā viņu koncī no mošojošā pūļa iznesa 20 gadīgu džeku, kam drīz tika konstatēta nāve. Jau citā koncī Pumpkins līderis Bilijs Korgans mošot gatavajam pūlim ieblieza:

    “I just want to say one thing to you, you young, college lughead-types. I’ve been watchin’ people like you sluggin’ around other people for seven years. And you know what? It’s the same shit. I wish you’d understand that in an environment like this, and in a setting like this, it’s fairly inappropriate and unfair to the rest of the people around you. I, and we, publicly take a stand against moshing!”

    vispirms cilvēks zaudē mieru, pēc tam prātu.

  4. to nebruks

    moshoshana smashing pumpkins koncī!? Tu laikam joko… Smashing pumpkins salīdzinot ar piem. Heaven Shall Burn ir maza, mierīga bērna šļupsti😀
    pats es kādreiz biju iegrimis grunge, indie un alternative stilos un Smashing pumpkins tajā skaitā, bet par moshoshanu tādu kāda tā ir mūsdienās nebiju iedomājies nekad… Savukārt pēdējā reize kad pats piedalījos moshaa bija “melnā piektdiena”klubā kad kā viesi bija Caliban no Vācijas atbraukuši😉

  5. es taču nekāds specs neesmu. vienkārši noskatījos ieklātos klipus un likās, ka darīšana ar apsēstību. zinu, ka tu domā mošošanu, kuras transs tāds nav.

    pumpkins ar h.sh.b. nevar salīdzināt. pats gan sm.pump. arī sen neklausos, taču viņu mūzika bija meklējumu-atradumu ķīmija, ļoti smalks aranžējuma audums, izmantojot gan sintētiskus, gan nautarl acoustics paņēmienus. h.sh.b. tai ziņā ir vienkāršāk. arī sava stila nišai ļoti piesiets. enerģija, motorgruzons, gārdziens – tā summā vēl nav māksla. saproti mani, ka runāju biš no citas paaudzes un pieredzes. tavā vecumā dorši vien mošotu līdzi. lai gan… arī tīņa un pēctīņa gados biju vairāk romantiķis un margināls. bars man interesēja tikai kā sektors, pār kuru valdīt. jā, biju ļoti ambiciozs un bezkaunīgs (:

    manā sarakstiņā ir paaaaavisam citāda mūzika. man taču jau 51 (!) taču mūziķiem no mana sarakstiņa gan vismaz uz pusi mazāk. savas paaudzes rock klasiku no savas atmiņas esmu izdzēsis. izņemot dažus – led zeppelin, the doors, fleetwod mac… laikam viss.

  6. to nebruks

    visu cieņu Tev… arī tava mūzika reiz ir pabijusi mana prāta muzikālās gaumes izveles skrejceļā😉
    ja godīgi, tad es neteiktu, ka esmu ieciklējies uz metalcore.. klausos arī daudzko citu.. sākot no čigānu folk un beidzot ar screamo… šoreiz vnk. nolēmu uzdricelēt par moshu, jo tas beidzamais “ticīgo” festiņa video gāza mani no kājām:D
    hmmm… esmu luterānis, bet kompleksi man neatļauj sevi iedomāties darām ko tādu baznīcā:/

  7. tā zīmīgi arī tas, ka tā taču bija kā katedrāle – katoļu, anglikāņu. ne jau brīvbaznīcas klubiņš. tātad, kāda no klasiskajām diždraudzēm paputējusi un dievnamu privatizējuši šamajie “scatman” tipa blablafoni. ne jau tas, ka ierēkt gribējās par kuplo ķermeņu tremoru, bet tas, ka ar tādu enerģiju un dinamiku varētu dīdīties speciāli tam trenēts ķermenis. viņus tiešām kāds no iekšām dīdija. sevišķi tā viena sieva, kas tā riktīgi palēkāja, kā uz batuta.

    par mūziku. es arī klausos visu, jo atlases princips “kas ir labs, tas der”. agresīvos gan tā mazāk. man kopš hipaku laikiem tuva psihadēlika. tālab patīk portishead, arī radiohead, sparklehorse, beks. bet tie vairāk no zināmo gala. vesels blāķis man tādu, ko piefiksēju, klausoties aol online radio sadaļu “melanholia”. bet jau par garu muldu.

    mož vari man kaut twitterī uzvīterot, kuri blogi interesantu jauniešu rokās. sūdīgi man meklējas. visiem pamatā aizbraucis uz IT tēmu bāzes. man tas tā neradoši liekas, jo to attīstību taču nodrošina citi (:

  8. to nebruks

    jā.. labi.. lūkošu sakopot spēkus un sameklēt kādus neIT jomas blogus, tad nosūtīšu Tev caur čivinājienu twitterī🙂

    …pēc idejas http://www.HC.lv un manuprāt kā web lapa tīri noderīga ir skaņu aprišu meklējumos🙂

Komentēt

Tag Cloud

